Du skiller dig ud som udbyder
Hvad sker der når kunderne oplever, at produkterne eller ydelserne er de samme uanset udbyder? De vælger den virksomhed, der er ”bedst”. Når priser og produkter er de samme, tages beslutningen ud fra en følelse. Et CRM-system sørger for, at din virksomhed bliver nem at have med at gøre, og at I holder, hvad I lover.
Forbedret kundeservice og markedsføring
Kunder der føler sig dårligt behandlet, fortæller det gerne til andre – og det samme gælder kunder, der er blevet positivt overraskede. Customer Relationship Management handler netop om at forbedre kundehåndteringen og skabe flere positive oplevelser. CRM fører altså til rigtig god, billig og effektiv markedsføring gennem fantastiske anmeldelser fra dine tilfredse kunder.
Din virksomhed ejer kundeoplysningerne
Ved du hvilke kunder dine sælgere har haft kontakt med, eller hvad der er blevet aftalt? Kan du være sikker på, at kunderne ikke følger med sælgeren til det nye job? Med et CRM-værktøj er det din virksomhed, der ejer kundeoplysningerne i stedet for den enkelte medarbejder, og alle har overblik over, hvad der er blevet sagt og gjort – hvornår, hvor og af hvem.
Mere profitabel kunderejse og øget salg
Det er både nemmere og billigere at fastholde eksisterende kunder end at skaffe nye hele tiden. Og uanset hvor fantastiske produkter eller ydelser jeres virksomhed tilbyder, så kommer I i sidste ende ikke til at sælge noget som helst, hvis kunderelationerne ikke er gode. Kunder er mere end bare en mulighed for at sælge, og hvis I sørger for at benytte enhver mulighed for at pleje kunderne med hjælp fra et CRM-program, så er der også større chance for, at I får en mere langsigtet, loyal og rentabel kunde.
Analyser behovene og agér hurtigere
Det er ingen hemmelighed, at det er en fordel for virksomheder at have styr på deres kunder. Alligevel er det en almindelig faldgrube, at alt for mange virksomheder mangler den vigtige indsigt, der driver virksomheden fremad. Med et CRM-værktøj samler du alle vigtige kundeoplysninger på ét sted. Ved hjælp af oplysningerne i CRM-værktøjet kan I arbejde datadrevet med at identificere nye kundebehov og håndtere eksisterende og potentielle kunder på den rigtige måde.